Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty Ochota m.st. Warszawy pod obecną nazwą istnieje od 1 kwietnia 2004 r. Jednak historia naszego Biura jest o wiele starsza. Początki naszego Biura sięgają końca lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku kiedy to w latach 1966-67 ze struktur Prezydium Rady Narodowej Dzielnicy Ochota – Inspektorat Oświaty wydzielono 5 małych zespołów do obsługi finansowej placówek oświatowych. Zespoły te zlokalizowane były w pięciu szkołach. W takiej strukturze działaliśmy do końca 1974 r.
Z dniem 1 stycznia 1975 r. powołano nową jednostkę budżetową do kompleksowej obsługi finansowej placówek oświatowych zlokalizowanych na terenie dzielnicy Ochota pod nazwą Dzielnicowy Zespół Ekonomiczno Administracyjny Szkół. DZEAS mieścił się w budynku VII Liceum Ogólnokształcącego przy ul. Wawelskiej 46.
W roku 1977 po wcieleniu Ursusa do dzielnicy Ochota ilość obsługiwanych szkół i placówek oświatowych zwiększa się do 101. Warto zaznaczyć, że w skład dzielnicy Ochota wchodziły wówczas także Włochy z Okęciem, dziś stanowiące odrębną dzielnicę Warszawy.
W roku 1980 DZEAS przeniesiono do budynku przy ul. Radomskiej 13/21, gdzie mieści się do dnia dzisiejszego.
W roku 1992 Dzielnicowy Zespół Ekonomiczno Administracyjny Szkół zmienił nazwę na Zespół Ekonomiczno Administracyjny Szkół Urzędu Dzielnicy Ochota.
W wyniku nowego podziału administracyjnego m.st. Warszawy z gminy Ochota wyodrębniono dwie nowe gminy: Warszawa Włochy i Warszawa Ursus. Z dniem 1 kwietnia 1993 r. ZEAS zaprzestał obsługiwać placówki z terenu gminy Ursus. Zgodnie z porozumieniem zawartym z Zarządem Gminy Warszawa Włochy, obsługa placówek zlokalizowanych na terenie gminy Włochy pozostała w Zespole do dnia 30 czerwca 1999 r.
Od dnia 1 lipca 1999 r. ZEAS obsługiwał tylko szkoły i placówki oświatowe usytuowane na terenie dzielnicy Ochota.
W związku z uchwałą nr XXIII/416/2003 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 18 grudnia 2003 r. podjęto działania na rzecz ujednolicenia struktur oświatowych w mieście. I tak z dniem 1 kwietnia 2004 r., w wyniku kolejnych zmian organizacyjnych powstało Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Ochota m.st. Warszawy.
W minionym okresie pracami naszego Biura kierowali dyrektorzy:
- Pani Danuta Samoraj w latach 1975 – 1984
- Pan Stanisław Giza od 01.01.1985 do 31.03.1986 r.
- Pan Zbigniew Juszkiewicz od 01.04.1986 do 31.01.1989 r.
- Pan Ryszard Wiśniewski od 01.02.1989 do 31.08.1990 r.
- Pani Krystyna Soporowska od 01.09.1990 do 31.10.1998 r.
- Pan Edward Markowski od 07.01.1999 do 05.10.2000 r.
- Pan Tomasz Turek od 02.11.2000 do 31.05.2004 r.
- Pan Włodzimierz Góral od 01.06.2004 do 27.07.2022 r. (przejście na emeryturę)
Od dnia 28.07.2022 r. Dyrektorem DBFO Ochota jest Pani Mariola Fedniczuk.
Priorytetem w działaniu DBFO Ochota jest sprawna, kompetentna i kulturalna obsługa placówek oświatowych jako całości oraz pojedynczych interesantów załatwiających sprawy w naszym Biurze.
O wizerunku naszej firmy decydują ludzie i jakość wykonywanej przez nich pracy. Wysokie kwalifikacje, zaangażowanie i życzliwość naszych pracowników są gwarancją najwyższej jakości świadczonych usług. Ponadto Dyrekcja DBFO Ochota dba o profesjonalne przygotowanie kadr, sprzyja i umożliwia jednocześnie, podnoszenie przez pracowników kwalifikacji. Pracownicy systematycznie podnoszą też swoje kwalifikacje na organizowanych szkoleniach i kursach dotyczących zmian w przepisach z zakresu księgowości, administracji, płac, ubezpieczeń społecznych, kadrowych, itp.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Ochota z powodzeniem realizuje misję jaka została powierzona Biuru przez Radę m.st. Warszawy i zapisana w statucie DBFO – Ochota, którą jest obsługa finansowo – księgowa i administracyjna szkół i placówek oświatowych z terenu dzielnicy Ochota.
Misję realizowaną przez DBFO – Ochota m.st. Warszawy można wyrazić poprzez:
- dostarczanie najwyższej jakości usług publicznych, co przekłada się na zadowolenie zarówno klientów wewnętrznych jak i zewnętrznych;
- celowe i efektywne gospodarowanie powierzonymi środkami finansowymi;
- doskonalenie pracy, poprzez podnoszenie kwalifikacji, rozwój osobisty i zawodowy pracowników co w rezultacie zapewnia funkcjonowanie zmotywowanego i kompetentnego zespołu pracowników Biura.
Do realizacji szerokiego zakresu zadań statutowych niezbędna jest nie tylko wysokokwalifikowana i oddana sprawie kadra, ale również odpowiednie zaplecze i wyposażenie techniczne.
Obsługa 45 placówek i ponad 2300 osób bez nowoczesnego sprzętu komputerowego i odpowiedniego oprogramowania nie byłaby możliwa. Dyrekcja DBFO systematycznie unowocześnia bazę techniczną i informatyczną czyniąc z niej nowoczesne i skuteczne narzędzie pracy. Nad sprawnym jej funkcjonowaniem niezawodnie czuwa nasz informatyk Pan Robert Brzeszkiewicz.